notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

I don't like mondays - Boomtown rats

Kategori: Från förr

Mamma väckte mig imorse vid tio-tiden när hon kom ner och sjöng så att Therese skulle vakna! Ja, hon sjöng ... efter det kom hon in i mitt rum och frågade när jag skulle gå upp för att jobba. Jag blev riktigt irriterad och var tvungen att gå upp! Nu har jag jobbat klart för dagen och pappa kommer och hämtar mig om en halvtimme ungefär. I kväll ska vi på middag hos farfar och Viola, eftersom Viola fyllde år igår! Imorn är det omprovsdag i skolan så jag är ledig, men jag har tänkt att jag ska arbeta på min hemtenta då. I alla fall på förmiddagen för sen kommer farmor hem till oss och vi ska fira Viktor som fyller sju år imorn!

Jag skummade igenom nyheterna på dn.se. Den nyhet som verkligen fick mig att höja på ögonbrynen var den som har rubriken "Rynkor krav för cigarrettköp". Artikelns ingress lyder: "Om du har nog många rynkor i ansiktet ökar chansen att du också får köpa dina cigarretter. Om du är japan vill säga." I Japan ska man införa ett nytt system som ska skanna cigarrettköparnas ansikten, så att ingen som är under 20 år ska kunna köpa tobak. Kameran som ska skanna japanerna fungerar på så vis att den skannar ansiktet och "tittar" efter rynkor, påsar under ögonen och på ansiktets benstruktur. Om man har ett för slätt ansikte så får man helt enkelt inte köpa några cigarretter! Detta införs för att det är för lätt att skaffa falsklägg. Min första tankte när jag hade läst artikeln var; om man har gjort plastikopperation då?! Inte långt efter kom jag tänka på något annat: Hur många 20-åringar har rynkor, på en skala?!  

Kommentarer

  • Louise säger:

    Haha, ja, verkar vara ett vattentätt system det där. Men dessa kvällstidningsrubriker upphör ju aldrig att överraska en. Min personliga favorit hittade jag på aftonbladet.se för några månader sen;

    "Retade tiger - då gick den till anfall!"

    Ja, vad förväntade dom sej? Hah.

    2008-05-18 | 16:09:05
    Bloggadress: http://empress.blogg.se
  • anneli säger:

    Haha, värsta jag hört ;)
    Kika gärna in på min blogg och tyck till om vem som bar klänningen bäst av Drew Barrymore och Jenna Elfman, :)

    2008-05-18 | 16:10:38
    Bloggadress: http://annelilinder.blogg.se

Kommentera inlägget här: