notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

för själen jag nästan sålde

Kategori: Från förr

"Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna någon slags känsla. Själen ryser för tomrummet och vill kontakt till vad pris som helst."

Detta är ett citat ur boken Doktor Glas (av Hjalmar Söderberg) som jag läser just nu. Jag läste det i tisdags och det var detta citat som jag hade tänkt dela med mig av på tisdagskvällen men efter att ha tittat på Desperate Housewifes tappade tråden till. Citatet talar för sig själv men jag vill bara understryka hur mycket sanning som ligger till grund för det det.


Jag sitter här och nyser och känner mig allnmänt sjuk(-ish). Så jag orkar inte åka till Finntorp för att spela bas idag heller. Det känns inte som att jag har så brottom att lära mig heller för Emy har ju inte ens börjat att lära sig att spela elgitarr än så jag kan ta det lungt!

Jag har gjort franskläxan, lite halvdant med den är gjort i alla fall! Läxan var att beskriva en film, en kändis och en saga, sen - imorgon - ska de andra i gruppen kan gissa vad man pratar om.   

Jag vill att Gossip Girl ska börja igen nu. Madde sa att det börjar igen på tisdag om två veckor men det känns långt bort just nu eftersom jag vill se det just precis nu!

Appropå Gossip Girl måste jag bara säga att  Ed Westwick är hur het som helst, håll med om det!

image160

Kommentarer


Kommentera inlägget här: