notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

sparkle

Kategori: Från förr

I kväll ska jag på teater med klassen. Vi ska se "Den allvarsamma leken", boken som pjäsen är baserad på är skriven av Hjalmar SöderbergEn av huvudrollerna spelas av Gustav Skarsgård. När vår svensklärare skulle beställa teaterbiljetter så fick vi välja mellan tre uppsättningar: Den allvarsamma leken (Hjälmar Söderberg), Vildanden (Ibsen) eller Ett dockhem (Ibsen). Jag hade velat se en pjäs som spelades på Dramaten men så blev inte fallet eftersom vi valde den första av de tre - den spelas på Statsteatern.     

Nu ska jag gå till skolan för fyra minuter sen!!
- Så jag måste bygga en tidsmaskin och skynda mig för 10 muinter sedan!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: