notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

who'll still care

Kategori: Från förr

Jag ska till bussen om ungefär en halvtimme, ska möta Rebecca i Slussen. Sen ska vi vidare till Tanto!
- Vi ska möta Rebeccas kusin med hennes vänner där.

Jag satt just och läste på Shool Soft (dvs. där man t ex får information om skolaktiviteter). På måndag ska det vara fotbollsturnering mellan Södra och Norra. Först ska det vara en match mellan tjejerna: på sjumannaplan i två gånger femtom minuter och efter det ska det vara en match mellan killarna på elvamannaplan i två gånger trettio minuter. Jag tycker det är bra att man får lära sig om verkligheten redan i skolan: könsdiskriminering är ju en grundpelare i vårt samhälle! Detta är visserligen ingen "big deal", egentligen ... men jag reagerar i alla fall! - 'cause that's me 


Kommentarer

  • amanda säger:

    Jag reagerade också på det där, men vi ska väl vara glada att vi inte behöver trötta ut oss allt för mycket. Vi kommer äga Norra, det lär ju vara as dåliga om man jämför med oss proffs som går på Södra :) du ska vara med va?

    2008-06-07 | 10:25:41
    Bloggadress: http://amandagreeen.blogg.se/
  • Cissi säger:

    Jo man får väl tänka så!!



    Jag vet inte om jag ska va med, jag var ju inte på mentorstiden då ni snackade om det .. men a kanske tar med mig dojjerna så man kan vara med iaf ^^

    2008-06-07 | 12:42:38
    Bloggadress: http://cissi08.blogg.se/

Kommentera inlägget här: