notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

fint väder men inget att göra ....

Kategori: Från förr

Nu har jag jobbat hela dagen ... det verkar inte som att det händer något mer den här dagen! Vilket är synd eftersom jag är relativt taggad på att göra, ja, vad som helst i princip!! Det var egentligen planerat att man skulle till tanto - men ingen är på, på den idén, längre. Så det blir väl att sitta hemma och ruttna ......

I går läste jag ut "To kill a mockingbird". Den var riktigt bra! I början var den bara mysig, så att säga, men när den kom igång på riktigt så blev den lite spännande! Jag hade inte tänkt att säga för mycket om den, eftersom jag tycker att alla borde läsa den. Men om jag säger att berättelsen utspelar sig i sydstaterna (USA) under trettiotalet, så kan nog alla dra slutsatsen att den handlar till viss del om rasism!

När jag hade läst ut "To kill a mockingbird" fortsatte jag med min Johnny Rotten-bok!  "Rotten: No Irish - No blacks - No dogs". Jag var ute med båten, vad annars skulle jag sysselsätta mig med?! Den är fortfarande bra, jag tycker om självbiografier - det kan vara en bra grej om man hade tänkt att läsa just den boken - man bör dessutom vara intresserad av "punkeran" och Sex Pistols! .. Jag har ungefär hundra sidor kvar. Det sista jag läste om i går var då Sid Vicious tog en överdos. Så nu handlar bokes mest om tiden efter Sex Pistols och början av tiden med bandet PiL (Public Image Limited).

Jag fick boken när jag fyllde sjutton - mitt mål kanske kan vara att ha läst ut den innan nästa födelsedag! Det är i och för sig ingen match med tanke på att det är sommar och att jag ska till Österrike med familjen. Jag vet inte riktigt hur det går till men man lyckas alltid få massa tid över när man är utomlands!

Nu ska jag inte göra någonting av värde men har inget mer intressant att säga så då kan man lika gärna vara tyst, inte sant?! - inte för att det är mitt motto egentligen eftersom jag ofta säger saker "bara för att". Men nu får det vara nog, take care!  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: