notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

svensk sommar - regn

Kategori: Från förr

Kom just hem från Rebecca.
- I går åkte vi till tanto med det var inte så kul där, så vi gick och köpte godis! Men det var fortfarande inte så kul i tanto så vi försökte hitta hem till Johanna. Vi misslyckades, så vi gick tillbaka till tanto - men det var fortfarande inte så kul! Då bestämde vi oss för att ge upp och åka hem till Rebecca. Vi åt godis och kollade på, nästan hela, "Sunes sommar"! Det är en av de roligaste filmerna, helt klart! .. men vi blev trötta och somnade - så fick se resten av filmen imorse! Den filmen är inspelad 1993, så jag har sett den ett antal gånger under årens lopp, men idag fick jag en "aha-upplevelse": Grannarna på campingen (han som låtsas vara doktor) är inte rika på riktigt! Jag hade fattat att han inte var doktor på riktigt men aldrig kopplat att de inte var rika!

I morse tittade vi även på "Pulp fiction". Ingen av oss hade sett den tidigare så jag bestämde att det var dags! Det var i och försig mest jag som tittade; Rebecca gick fram och tillbaka hela tiden! Jag tycker att den var bra, måste jag säga! Den var enormt skum, vilket var en del av charmen! Det jag hade hört om filmen innan jag såg den var "dansscenen", med den har egentligen ingenting med huvudhandlingen att göra! Inte för att det finns någon direkt "huvudhandling" men i alla fall. Jag tycker att man borde prata om någonting annat än när de dansar, när man snackar om den filmen - t ex när de skjuter folk, vilket de göra relativt ofta!

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: