notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

nu ska vi se, sa den blinde

Kategori: Från förr

Såå... nu är jag hemma hos mamma igen - och det betyder att jag har möjlighet och tid att skriva ett ordentligt inlägg för att kompensera, den relativt "blogginläggslösa", veckan som har gått!

I går var jag med Rebecca, Emy, Anna, Lydia och Johanna i Tanto!
- Jag, Rebecca och Anna kom dit vid åtta-tiden och åt middag. Lydia och Emy kom dit efter ungefär en timme. Vi satt vid utkanten av tanto förs - men allt eftersom tiden gickm, så flyttade vi oss närmare och närmare resten av männiksorna. Emy blev "lite (för)glad i hatten" och hälsade på alla som hon såg, rullade på marken och försvann! Johanna kom lite senare ... 

Vid kvällen slut åkte jag med hem till Emy. I tanto träffade jag en som gick i man klass i högstadiet, på tunnelbanan träffade jag en annan som gick i min skola i högstadiet och på slussen träffade jag och Emy Malta-Erik! 
 

I dag är det Sveriges nationaldag och jag tror att jag ska fira den exkat som alla andra år: inte alls! Men jag ska därimot till Tanto i kväll igen ... 


 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: