notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

recensioner.

Kategori: Från förr

På eftermiddagen när jag satt här, vid datorn, kom mamma ner med en bok som hon just hade läst ut. Det var "Är det någon där?" av Marian Keyes. Jag har läst ett antal av hennes böcker (Änglar, Sushi för nybörjare, Vattenmelonen mfl.), men det var några år sen sist! Jag började läsa boken. Den handlar, precis som de flesta av Keyes böcker, om en ung kvinna som kommer från Irland - Dublin för att vara exakt. Jag har inte kommit så långt än, 35 sidor, men det jag vet är att: huvudpersonen heter Anna Walsh, hon är i tjugofemårs-åldern och hon bor i New York (men kommer ursprungligen från Irland). Anna är hemma hos sina föreldrar, där även hennes yngre syster Helen bor, på grund av att hon är skadad - man har inte fått reda på vad som har hänt med henne än, men vissa hintar påvisar att det har med maken, Aiden, att göra. Keyes har skrivit fler böcker som handlar om just den här familjen; som består av en mamma, en pappa och fem systrar - jag kommer inte ihåg vilken/vilka av de böckerna som jag har läst, men vet att jag har läst någon/några eftersom jag känner igen namnen och personbeskrivningarna - speciellt beskrivningen av mammans personlighet.



Igår köpte jag "Masjävlar" och "Finding Neverland" när jag åkte med till Hemköp. Vi såg "Masjävlar" i går kväll, den är bra men lite depprimerande, den skapar vissa fördommar mot masar (som jag inte direkt vet hur vida de stämmer). Efter det såg vi även "Fear" som gick på TV, det är en Amerikansk thriller från -96 med b.la en ung Reese Witherspoon. "Fear" handlar om en 16 årig tjej (Witherspoon), Nicole, som träffar en kille som verkar för bra för att vara sann, men det visar sig att han är en pshykopat och i princip hela filmen handlar om hur hans pshykiska sjukdom visar sig mer och mer och hur Nicoles familj måste skydda sig emot honom. Den var ganska bra, slutet var inte genomtänkt, det var en solklar b-film; men jag tycker om sådanna! I kväll ska vi nog se "Finding Neverland" - jag har inte sätt den, så jag hoppas att den är bra ...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: