notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

It's in your face but you can't grab it!

Kategori: Från förr

Nu har jag tittat klart på "Finding Neverland": den var bra, jag tycker om filmer som är lite skuma - den här filmen var inte överdrivet skum, men jag tyckte om den! Dessutom är Johnny Depp en otroligt duktig skådespelare, vilket även Kate Winslet är - kort sagt så är det bra skådespelare i filmen! Det blir lite sorgligt i slutet men förutom det så är det en ganska upplyftande film!



Till filmen åt vi något som, i GI-kokboken, kallades för "Äppelgott". Mamma och Stefan följer en GI-metod; det "drabbar" självklart hela familjen - så vi mosar i oss så mycket fibrer och frukt som möjligt. Den efterrätten bertår av 6-8 tärnade äpplen i vaniljfrön (från en vaniljstång) och två msk honung som ungssteks tillsammans med en blandning av ca fem dl havregryn, vaniljfrön (från en vaniljstång) och två msk honung i 30 minuter (200 grader).  Detta serveras med frusen vaniljyogurt: blanda 8 dl naturell yogurt med frön från en vaniljstång och fyra msk honung. Ställ in i frysen i ca 30 minuter.



Imorn ska jag vara hos frissan klockan tolv, det betyder att vi måste åka hemifrån senast kvart över elva och det betyder i sin tur att jag måste gå upp klockan tio! Jag ska sova snart eftersom jag är trött nu... men "snart" brukar ofta bli senare när man sitter vid datorn och segar ...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: