notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

trötthet

Kategori: Från förr

Nu sitter jag hemma hos pappa, ska snart sova för jag är hur trött som helst^^

Hade min presentation idag; det gick nog ganska bra :) .. sen var det naturkunskap och då skulle vi rita av massa djur o växter typ .. sen var det lunch och efter det matte, svenska och franska! På franskan kollade vi på film; då var de som går steg 2 med odd också! =D (dvs, Becca och Amanda) ^^ .. Vi kollade på filmen "Vansinnigt förälskad", den var faktist ganska bra :) - handlar om en tjej som blir kär i en läkare, han är gift och hon blir typ galen ^^ .. gud va bra jag förklarar xD

När vi väntade på bussen hem var jag otroligt trött så jag garvade åt allt; jag, Becca och Amanda stog och analysterade "Bro Bro Breja" .. och min förklaring till texten var:
Bro Bro Breja = det är en bro som heter Breja
Stockar och Stenar = Bron är byggd av stockar och stenar
Alla goda renar = det är de goda renarnas bro
Ingen slipper här fram, här fram förens den säger sin kärastes namn = exakt vad det låter som: man får inte gå över bron om man inte säger sin kärastes namn.
Vad heter han = då ska man säga vad han heter och man får bara välja på två namn; och det är två renar!
Har du tagit prästens sko, prästens sko, har du tagit pästens sko; ja eller nej = man kommer inte in i renlandet om man har tagit prästens sko!
Sen kommer man till den delen av "leken" då man ska välja - då väljer man ju oftast mellan: sol eller måne, godis eller glass osv och det måste ju vara namnet på "den käreste" som är en ren!

Det lät mer rimligt på busshållplatsen XD


Efter skolan åkte jag hem till pappa :)
- Vi käkade middag på Sabai Sabai; vi firade pappi som fyller år på torsdag egentligen men då är han i Alperna!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: