notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

tredje oktober

Kategori: Från förr

stress, stress, stress! aaaah idag ska jag plugga historia, imorrn ska jag göra engelska och franska, fredag engelska, lördag matte och söndag matte och engelska (!!)
Idag har jag vart i skolan och sedan kom jag hem och börjkade plugga histora! just nu har jag en paus ^^ men ska plugga mer efter OTH ;D

Emma kommer hit den 26:e oktober :D



Nu pluggar jag =/ hur fan ska jag komma ihåg vem som upptöäckte vad under renässansen och varför de åkte o blablabla Luther, just nu kan jag:

Columbus - hamnade i västindien när han skulle till Indien ( därav amnet västindien)

Amerigo Verspucci- den första som landsteg på Amerikas fastland, därav namnet: Amerika

Diaz - åkte runt Afrikas sydspets

da Gama - åkte runt afrikas sydspets till Indien, ny handelsväg

Magallan - den förta att åka runt jorden, det tog 3 år och han dog på vägen


Vi har prov imorgon och jag har inte koll på ens hälften av allt man ska kunna .. jippi ... jag är trött och grining, om en halvtimme ska jag kolla på Gray's anatomy, måste. Så JAG SKA PLUGGA MER NU :(

Kommentarer


Kommentera inlägget här: