notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

Objektspronemen i akusativ

Kategori: Från förr

Jag sitter hemma och pluggar :O haha eller just nu har jag en paus ^^ men a jag pluggar fransk gramatik ... Imorgon har jag ett kompliteringsprov på objektspronemen i akusativ och relexiva verb, samt presens av verbet Dormir (sova):
Je dors
Tu dors
Il dort
Elle dort
On dort
Nous dormons
Vous dormez
Ills dorment
Elles dorment
Det är iof den lätta delen, verbskiten är mkt svårare och man blandar ihop allt! ?=/ 
Men det brukar lösa sig ;D haha 

Idag efter skolan åkte jag till ögonsjukhuset igen o fick glasögonen, men jag behöver inte använda dem förens efter sommaren: eftersom jag är ett forskningsobjekt och ska bort så pass mycket i sommar, så vi ska vänta till i höst! ^^ 


 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: