notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

I almänbildningens namn

Kategori: Från förr


I veckan fick jag ett ryck och kom och tänka på att jag knappt har läst någon "klassiker" (!!!). Så nu har gett mig i kast med "Momet 22" av Joseph Heller (orginaltitel: Catch 22).

Jag har bara läst 13 sidor än så länge, så jag har inga egentliga åsikter om den!



Igår var jag och Emy på bio igen, den här gången såg vi "Se upp för dårarna".

image64

Filmen var helt okej: lite småmysig med en begriplig handling - det krävs inte så mycket tankeverksamhet filmen är relatvit "rakt på sak". Jag kanske inte skulle köpa filmen, men om den gick på TV mitt på dagen när man är hemma och slappar skulle jag antagligen se på den igen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: