notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

Freedom Writers

Kategori: Från förr

Igår var jag och Emy, som sagt, på förhandvisningen av filmen "Freedom Writers".

image69

Filmen var verkligen över mina förväntningar! Den visade sig vara otroligt bra: aktuell och rörande handling och bra skådespelade. Eftersom jag inte hade hört någonting om filmen innan så trodde jag att det skulle vara en B-film och att jag skulle bli helt uttråkad av den: som vanligt dömde jag i förhand ... 

 Freesom Writers handlade om ungdommar, 14-15 år, som bodde i USA där det var mycket gäng samt gängbråk. Gängbråk i den mening att de slog, rånade och sköt varandra pga etniskt ursprung, en av karaktärerna "Eva" uttryckte det så att hon var tredje generationens invandrare men om någonting hände så skulle man försvara "sina egna".


I klassen som Erin Gruwell (Hilary Swank) får sitt första år som lärare går det ungdomar från de olika gängen: som natrurligtvis hatar varandra - utan att egentligen känna varandra! Men läraren får de att inse att de inte är så olika med hjälp av sin improviserade undervisning med lekar, studiebesök och mycket mer.

Det är svårt att beskriva filmen på ett bra sätt så se den istället ;) haha

Kommentarer


Kommentera inlägget här: